Geoblog.pl    microbeandtrus    Podróże    Przez AzjÄ™ 2013    Wyrak upiór i ulewa

Wyrak upiór i ulewa

Filipiny
Filipiny, Carmen

Rano przyjechał pan na skuterze (P500/dzień) i pokazał co i jak działa :) nie miałem jeszcze okazji nigdy wcześniej jeździć na czymś takim więc dobrze wiedzieć jak się nie zabić :) Kilka minut na popróbowanie i mogliśmy ruszyć w drogę. Najpierw przez Panglao do Tagbilaran, a następnie w kierunku Carmen gdzie znajduje się sanktuarium tarsierów (piękna polska nazwa Wyrak Upiór). Po dotarciu okazało się że będziemy mieli przewodnika z Polski, pracuje tam trójka wolontariuszy z naszego kraju. Tarsierów udało nam się zobaczyć tylko dwa, dość ciężko je znaleźć w zaroślach takie są małe, więcej czasu spędziliśmy gadając z rodakami :) Powiedzieli nam o rejsie na rzece który można zrobić w Loboc, więc urządziliśmy sobie tam przystanek. Rejs trwa około godziny, płynie się barką, jest otwarty bufet i można jeść ile się chce, do tego występy wokalne :) Można sobie podarować. Ruszyliśmy dalej w kierunku Chocolate Hills, ale dopadła nas taka ulewa że nawet założenie kurtek przeciwdeszczowych nic nie dało, przemoczyło nas całkowicie. Gdy pytaliśmy jak daleko jeszcze do wzgórz okazało się że jeszcze około godziny, wyglądało na to że pogoda nie zmieni się zbytnio w ciągu reszty dnia, nie chcieliśmy marnować czasu na przeczekanie deszczu by później wracać w nocy do Alona, zawróciliśmy z powrotem. Kolejna ciekawa rzecz na Filipinach, paliwo można kupić nie tylko na stacjach benzynowych, ale także w małych sklepach przy drodze, sprzedawana jest w szklanych litrowych butelkach po coca-coli.